sobota 13. září 2014

Poslední závod Enduro X Race - Malá Morávka 2014

Tento víkend jsem se zúčastnil posledního závodu ze série Enduro X Race v Malé Morávce v areálu funpark Kopřivná. Den závodu byl vypsaný na sobotu, ale já jsem na místo dorazil už ve čtvrtek večer, abych mohl mít pátek celý na trénink. Ubytování jsem opět zvolil na parkovišti a rozhodně jsem takto nezvolil sám. Má to své výhody i nevýhody, ale jde to!

Mapa závodu
Páteční trénink jsem začal kolem 10 hodiny a to tím, že jsem se vydal na nejvzdálenější RZ-ty a to na 3 a 4 RZ-tu. Bohužel jsem při transferu na trojku o kameny prorazil duši, a tak jsem trénink a prohlídku tratí začal opravováním defektu. Vše jsem dal do kupy a vyrazil trénovat. Nejprve jsem začal 3 RZ-tou, pak 4 RZ-tou a nakonec jsem si to ještě vyšlápl na 5 RZ-tu. Poté jsem sjel k autu , kde jsem si dal pauzu na oběd. Po obědě jsem si zakoupil permici na lano a trénoval bikeparkové RZ-ty 1, 2 a 5, které jsem projel několikrát. Jelikož 4 RZ-ta nebyla dopoledne při mém prvním tréninku hotová, večer jsem si zajel s klukama z enduroteamu ještě na obě znovu, hlavně kvůli poslední části 4 RZ-ty. 

Závodní den - trošku obavy, ale nakonec velká paráda!

Už od rána svítilo sluníčko a bylo parádní počasí na závod, což sebou přineslo hned lepší vstávání a náladu do závodu. Nebylo kam spěchat, protože start závodu byl až v 11 hodin, a tak jsem se v klidu nasnídal (marmeláda, čokoláda, káva, džus) a připravil věci a kolo na závod. 


V 11 hodin odstartoval na transfér první Jirka Fikejz a po půl minutových intervalech další a další jezdci. První transfer byl stejný jako druhý a vedl v první části po singletrailu, kde se asi v polovině napojil na štěrkovou cestu, která vedla až na start 1, 2 a 5 RZ-ty.

První RZ-ty jsem se nějak extra neobával, vedla po parádně upraveném trailu s klopenkama a místy do pár zkracovaček mimo trail do parádní hrabanky, ale opět se zase napojila na trail. Byla dost dlouhá a muselo se celkem dost šlapat. Bylo to necelých 6 minut dupání, a tak jsem si vzpomněl na minulý týden, kdy jsem něco podobného absolvoval na Dolní Moravě. Všechno v jedničce celkem vyšlo, až na horší začátek, kdy jsem moc netrefil rytmus v prvních klopenkách. Jelikož jsem, měl startovní číslo 5, tak jsem startoval mezi těmi co mají mnohem víc zkušeností než já, což mě trošku znervózňovalo, ale nenachal jsem se tím tolik rozhodit. Hned zamnou s číslem 6 startoval mistr světa ve fourcrossu Michal Prokop, který se teď orijentuje na Enduro. A to pro mě byl dost znervóznující faktor, kdy hrozilo dojetí a vyhýbání na trati, i když byly 30 vteřinové rozestupy mezi starty. Naštěstí jsem nervozitu udržel pod pokličkou a neudělal zbytečnou chybu a plně jsem se soustředil na jízdu. Michal byl pro mě taky celkem dobrý motor a já se snažil, aby mě nedojel, ale na konci jedničky mě v posledních klopenkách předjel. Nakonec to bylo poslední a jediné předjetí v tomto závodě.

Druhé RZ-ty jsem se obával asi nejvíc, protože první část vedla po DH trati plné kamenů s větším sklonem. Naštěstí to více méně vyšlo, až na jednu zatáčku, kde jsem netrefil dobře stopu a byl víc vpravo než vlevo, kde jsem potřeboval být. Nakonec jsem první těžkou část druhé RZ-ty zvládl a konec byl už jenom v moji réžii. 


Druhá RZ-ta za nedlouho DH část! foto by Alice Zavřelová
Třetí RZ-ta se klikatika podél lesní cesty, někdy v hrabance, někdy v trávě mezi stromky. Vše mi sedlo tak jak jsem potřeboval, i trochu obávané výjezdy z cesty na ilegal trail. Místy jsem si oddechl, že jsem nevzal kolem nebo pedálem pařízek a neskončil někde hluboko v lese. 

Před čtvrtou RZ-tou jsme měli možnost se občerstvit. Při občerstvení jsem stihnul říci pár slov na kameru, pobavil se s ostatními, nabral dva gely na poslední dvě RZ-ty a jel pomalu na transfer na předposlední čtvrtou RZ-tu, který byl celkem vydatně do kopce. Před startem byl ještě čas, a tak jsem si udělal ještě poslední prohlídku začátku RZ-ty a dal jeden gel. Po krátkém lesíku, kde mi vše vyšlo přišlo pár zatáček na šotolině, které jsem bral trošku opatrněji, aby mi to neuklouzlo. Nájezd do lesa byl ve vší parádě a šlapací část po trailu mi vůbec nevadila. Pak už zase všechno z kopce a všechno na jistotu, i když na jeden menší svah po kamení, kde jsem to vzal trošku brzo dolu a lehce jsem zapomněl, že tam je menší strom, ale naštěstí jsem ho nevzal a měl ještě rezervu. V zavřených zatáčkách na sjezdovce jsem byl moc dlouhý a průjezd nebyl vůbec optimální, ale rychle jsem se srovnal. Konec na sjezdovce na jistotu i s posledním skokem a dojezdem do cíle. Velká paráda Michal Prokop dojíždí zamnou, ještě jedna RZ-ta a závod za mnou. 

Poslední pátá a boj bude za mnou. Poslední RZ-ta vedla opět v parku po trailu s mnoha klopenkama. Dost jsem se těšil a věřil si, že to zvládnu. Trošku jsem se obával Michala Prokopa, který má klopenky v malíčku a sjede mě hned na začátku. Odstartoval jsem a hned se do toho dostávám klopenky v moji maximální rychlosti co zvládám a posílám to tam. Pár skoků taky v pohodě a vjíždím do kořenové části, kde nechávám pracovat kolo. Přijíždím do šlapací části, kde se ohlížím za sebe, ale Frky nikde a mám tak na zbytek RZ-ty větší klid. Dávám do posledního šlapání vše a napojuji se na místa RZ-ty, které znám z první RZ-ty. V poslední části všechny klopenky paráda a povedlo se mi i v jedné, která končila menším skokem skočit do další na opačnou stranu. V hlavě obrovská radost, protože v tréninku se mi to nepodařilo a šel jsem vždy moc na brzdy. Výjezd z poslední klopenky do cíle je ve větší rychlosti, a tak jsem v cílové zatáčce trošku delší, ale pohoda a jsem v cíli. 


Předposlední klopenka a dole cílová brána. Photo by Enduro X Race
Nakonec je z toho parádní 10. místo v kategorii a 14. místo celkově mezi muži z přibližně 60 závodníků. Všechno sedlo a já měl tak dobrý pocit ze závodu. 

Za mě určitě zaslouží organizátoři velké plus úplně za vše. RZ-ty vyvážené a naprosto delikátní. Zatím nejlepší závod co jsem, kdy jel. A lokalita Kopřivná taky velké plus rozhodně bych doporučil za návštěvu, cena vleku 300 Kč na celý den a tratě bomba. 

Díky moc všem stávajícím fans za podporu na FB official a novým za přidání. Za týden v neděli 21.9.2014 další závod z Enduro série na šumavském Špičáku. Hodil by se podobný výsledek, tak uvidím, jak se zadaří. Díky moc Ondra :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat