pátek 26. září 2014

Enduro Race Špičák 2014

V neděli 21.9.2014 jsem byl na šumavském Špičáku, kde se jel další enduro závod z enduroserie. Na závod byly připraveny oproti minulému roku pouze tři RZ-ty, ale pěkně vypečené a technicky dost náročné, hlavně první a třetí RZ-ta.

Pár dní předem


Jelikož jsem měl možnost přijet na Špičák už týden dopředu, měl jsem možnost trošku něco projet. Hned první den v pondělí jsem si dal první RZ-tu, její první část a zrovna v pohodě jsem z toho nebyl. Podle mého názoru asi nejtechničtější a nejnáročnější RZ-ta celého závodu a jen malý kousek za ní byla třetí RZ-ta, která byla stejná jako loni čtvrtá RZ-ta. V úterý jsem si projel dvojku, která mi seděla celkem dobře na moje technické schopnosti, ale rozhodně fyzicky zadarmo nebyla. Ve středu byl na programu Velký Javor v Německu a ve čtvrtek jsem musel do Prahy, takže žádný ježdění jen jedna jízda první části jedničky ve středu. V pátek jsem dal ještě dvojku a na sobotu jsem si nechal hlavně trojku a jedničku. Lanovka už v sobotu jezdila, a tak to bylo trošku příjemnější a dalo se jezdit víc než, když jsem v týdnu šlapal nahoru po svých na Špičák. Na Pancíř, kde byl start dvojky lanovka jezdila, a tak jsem dal v pátek pár jízd lanovkou s Milanem Čižinským.  

Závodní den

Závodní den začal vydatným deštěm, a to znamenalo větší náročnost RZ. Ráno jsem provedl s taťkou poslední přípravy na kole a mohlo se jít na start, který byl v 10:00. Hned na začátek nás čekal krátký prolog, který se započítal do celkového součtu RZ, a tím tedy nebyly jenom tři RZ-ty, ale tři a čtvrt RZ-ty. V prologu jsem se snažil jet na jisto a neuklouznout na mokré trávě nebo spíš už blátě, které tam bylo od předchozích jezdců. Hned na začátku byl menší drop a po něm pravá zatáčka, kde se dál najíždělo na lávku s dvěma boulemi. Poté následovala levá vracečka a za ní menší překážka, která se jenom přejela, následně za ní malá překlapovačka a přejetí lávky ze špalků a cíl. Vše se povedlo a v blátě jsem se nevyválel, ale jelikož jsem v zatáčkách vycvakával a znova nacvakával, ztratil jsem dost času, ale na to koukněte ve ve videu. 


Po prologu následoval transfer skoro na vrchol Špičáku, kde byl start první RZ-ty. První RZ-ta byla z 90% úplně nová než minulý rok, jenom konec RZ-ty byl totožný s druhou RZ-tou, která se jela před rokem. Hned na začátku byla kamenitá palba po pasece dolu k lesu, kterou jsem projel bez větších problémů. V lese přišla na řadu technika v podobě esíček s kameny kořeny a ještě na mokru. Tady jsem byl strašně na brzdách a vůbec jsem nemohl chytit lepší rytmus, další problém jsem měl s opětovným nacvaknutím, které se mně moc nedařilo. Rychlost nulová a špatná technika, no prostě fakt hrůza. V další části následoval vrstevnicový mírně odkloněný traverz s klouzajícími kořeny, malými pařízky a kameny. Na traverzu mě dojel Honza Bekr, který se mě snažil předjet, ale zapíchlo se mu přední kolo a šel přes řidítka. Počkal jsem a nechal jsem ho odjet, trošku ztráta, ale můj výkon byl slabší. Konec RZ-ty, který byl stejný jako loni a vedl v korytě, jsem zajel pečlivě a bez větších chyb. Dalo se to v něm pořádně pustit a pálit, co to šlo. Celkově jsem z první RZ-ty měl hrozný pocit, hlavně z esíček, tak z traverzu!

Před první RZ-tou (foto by: enduroserie.cz)
Nová druhá RZ-ta startovala pod vrcholem Pancíře. Vše parádně sedlo, až na malý drobný chybky v pár zatáčkách, kde jsem musel víc přibrzdit. Na to, že jsem tuhle RZ-tu znal jsem v ní zajel, až 28. místo s 32 sekundovou ztrátou na prvního Přemka Tejchmana, což pro mě znamená zklamání a musím najít, čím to bylo. Ve videu níže se můžete podívat na průběh druhé RZ-ty z kamery Michala Prokopa.



Třetí RZ-ta vedla po lajně blackfriday v parku, byla to ta samá RZ-ta jako minulý rok. Začátek v klopenkách mi celkem vyšel a já to bral dolu z kopce, co mi hlava povolila. V půlce klopenek přišla menší technika v kamenech, kterou jsem dal na jistotu a znova to mohl víc rozjet. Už jsem se začal soustředit pomalu na kameny v sekci Expert Only, nečekaně přišla malá změna trati před sekcí Expert Only, o které jsem nevěděl. Musel jsem jít víc na brzdy a ztratil rychlost při nájezdu na odpal, ale v tu chvíli jsem slyšel únik ze zadního kola a už jsem jel po ráfku. Rozhodnutí, jestli to dojedu po ráfku jako Gwin, jsem zamítl, kameny v Expert Only by mě to daly pěkně sežrat. Snažil jsem se tedy kolo rychle sundat a dát tam novou duši, celkem to trvalo hlavně nafouknutí, i když kolo nebylo úplně nahuštěný, sedl jsem na kolo a zkusil to ještě dojet. Trošku jsem se obával, že ho ještě někde znova prorazím na kamenech, kterých následovalo opravdu dost. Rychlost jsem zvolil, ale na jistotu a snažil se dobře držet nejlepší stopy. Kritická a těžší místa jsem zvládl dobře bez nějakého většího problému. V poslední části po kořenech jsem už měl větší rychlost a vše jsem trefil, tak jak jsem chtěl a slyšel i fanynku Andy. :-) Úplný konec RZ-ty byl v prologu, který už projeli všichni, a tak jsem čekal dost klouzavo, ale s podhuštěnou zadní gumou to bylo, jak říkal Kuba Strach, dost v rychlosti, guma prostě podržela.

Dojel jsem do cíle dost naštvaný a mrzutý kvůli defektu a taky kvůli tomu, že jsem měl z těžší části na konci dobrý pocit. Rád bych měl porovnání s ostatními v této RZ-tě. Celkový čas RZ-ty byl 11 minut a součet všech tří RZ Jirky Fikejze byl 14 minut. :-( Nakonec jsem i s defektem nechal za sebou pár jezdců a bral jsem 90. místo. Závod byl pro mě technicky náročný a to ještě přiostřil déšť. Rozhodně dobrá zkušenost pro příští závody. V celkovém pořadí jsem si polepšil jen o pár míst z 47. místa na 41. místo. Na posledním závodě to bude předpokládám hodně šlapavé a bude to dost bolet, ale půjde mi o body a musím hodně zamakat a jít za svoje hranice. Doufám, že to vše klapne a nevysekám se jako loni hned v první RZ-tě. Díky moc všem za super závodní víkend. 

Díky moc za fanoušky a přátele!! www.facebook.com/ondrejkorel

Ondra Korel 26.9.2014   

Žádné komentáře:

Okomentovat