pondělí 11. srpna 2014

Enduro Race Zadov 2014

Tento víkend se konal po menší pauze další třetí závod z endurosérie na šumavském Zadově, a je to přesně rok, co jsem začal získávat zkušenosti s kolem vůbec. Vrátil jsem se místo, kde jsem se poprvé postavil s kolem na start. Před rokem jsem neměl žádné zkušenosti, a vůbec jsem nevěděl jak to zvládnu. Nakonec z toho bylo 59. místo z kolem 100 závodníků. Výsledky 2013 zde. Po pár desítkách naběhaných kilometrů, po pár set najetých kilometrech a 365 dnech jsem vylepšil můj minulý výsledek na 36. místo.   



Na Zadov jsem vyrazil už v pátek ráno, a tak jsem měl jeden a půl dne na trénink. Hned po obědě jsem vyrazil okouknout, co organizátoři připravili pro tento rok. Na závod bylo připraveno celkem 5 RZ na 30-ti km okruhu a časový limit byl stanoven na 3,5 hodiny.


Mapa závodu

První RZ-ta byla úplně nová než předešlý rok a vedla po novém trailu a obsahovala novou bmx sekci se skokem. Druhá RZ-ta byla ve stejném duchu a nic se na ní nezměnilo. Třetí RZ-ta byla vedena jako první RZ-ta minulý rok s pár změnami a doplněná technickými sekcemi. Čtvrtá RZ-ta byla opět stejná jako minulý rok, ale možná konec byl trošku jiný, to už si moc nepamatuji. Poslední pátá RZ-ta vedla po stejné trase jako třetí RZ-ta minulý rok, akorát konec byl předělaný, nakonec byla pátá RZ-ta v závodě zrušena z důvodu špatného počasí a bezpečnosti.

Trénink první den byl super a zkusil jsem si najet první, druhou a čtvrtou RZ-tu ostatní ještě nebyly označeny. Na první jsem se naučil snad trošku skákat dvoják, bylo tam dost prostoru žádný stromy kolem a hlavně velikost skoku byla celkem přijatelná pro moji hlavu. :-) 

V sobotu jsem trénink začal kolem 10 hodiny a dopoledne jsme s tátou trošku něco natočili a tohle je výsledek: 

První část je ze sobotního tréninku a po změně barvy dresu je závod.


Závod

Do závodu jsem šel trošku nervózní z pár vypečených míst, kde jsem si nebyl jistý v kramflecích. Závod nově začal prologem na stadionu, kde byla vytvořena dráha s překážkami. Prolog se vyhlašoval samostatně, ale počítal se i do celkového pořadí. Začátek na první lávce pomalejší, ale zbytek mi celkem sednul, a tak jsem v prologu bral 20. místo. 

Po prologu se na stadionu startovalo do první RZ-ty. V první RZ-tě jsem se obával pár míst, a tak jsem v nich byl pomalejší, ale nikde jsem si nevystoupil. Přejezd kamenité sekce na začátku se povedl a trefil jsem i výběr natrénované stopy ve dvou místech, i když druhé místo mohlo být o dost lepší. Po RZ- tě následoval transfér na horní stanici lanovky Kobyla, kde byl start do druhé RZ-ty. V druhý RZ-tě mi celkem vyšel začátek přejezd betonového bloku, kde byla možnost si vybrat ze dvou cest. Vzal jsem tu pravou cestu, která byla mírnější a nabídla lepší výjezd ze zatáčky. Dále následoval mechovový trail pod věž skokanského můstku. Další část vedla trailem s rýhou od vody a následně prudká levá na sjezdovku, kde bylo pár odkloněných zatáček, ale čekala mě ještě další technika v prudkých zatáčkách dolů do mokřin, a pak už jenom šlapavá část do cíle, všechno vyšlo, až na prudké zatáčky, kde mi to nevyšlo před rokem a ani letos, tohle mě hodně mrzí, byl jsem moc na brzdách a těžiště jsem neměl, tak jak bych měl mít a musel jsem vycvaknout. Na šlapacím úseku jsem si myslel, že nastoupím a poletím, ale prostě, jak kdyby zmizela všechna fyzička a dech, hlava nedokázala přepnout a odstranit bolest. Při srovnání s minulým rokem rozhodně lepší projetí, ale na čisto to ještě nebylo.

Třetí RZ-ta byla nejdelší a start byl opět na stadionu, začínalo pršet, a tak jsem do sebe hodil rychle pití na občerstvovačce a šel rychle na start trojky. Po startu následovala šlapavá část po kořenech, kde to bylo ode mě pěkný zoufalství, rychlost se totiž blížila nule a vůbec mněě to nejelo. Nájezd do dalšího lesa byl změněn oproti minulému roku a byl přes dva kamenný schody, daly se v pohodě skočit, ale při tréninku jsem ze dvou pokusů skončil jednou na zemi, v závodě jsem to raději vzal na klid bez skoku. Následovala kořenitá pasáž po rovině, kde stálo pár lidí a povzbuzovali, a to mi hodně pomohlo, fakt jsem nemyslel na bolest a pořádně jsem šlapal. Do konce RZ-ty bylo pár pastí a taky se čím dál tím víc rozpršelo, dával jsem hlavně bacha na mokrý kořeny, kterých bylo v téhle RZ-tě fakt hodně. Pasti jsem projel na jistotu, a tak jsem se vyhnul zbytečného pádu, který by mě určitě stál víc času. Na transferu na čtvrtou RZ-tu se přidaly k dešti i kroupy, které měly tak centimetr v průměru a pěkně zvonily při dopadu na helmu. Ze všech stran a kopců se valilo mraky vody a kroupy začaly tvořit místy vrstvy sněhu a teplota klesla na vrcholu k 10 stupňům. 

Na startu čtyřky čekalo celkem dost lidí, ale některý jeli teprve do druhý. Většina čtvrtý RZ-ty vedla po sjezdovce po úplně promočený trávě. Do zatáček jsem šel s respektem a naštěstí jsem to nikde nepoložil a neztratil čas pádem. Po dojetí na stadion, kde byl start pátý RZ-ty jsme se dozvěděli, že pátá RZ-ta se nepojede a závod tedy skončil po čtvrté RZ-tě. 

S Kubou a Andy závěrečný foto po dojetí závodu, kdy jsme promočený až na kost :-)

Celkový pocit ze závodu není nejlepší, ale do cíle jsem dorazil v pohodě a bylo z toho celkově 36. místo, jsem rád, že se mi povedlo vylepšit 59. místo z roku 2013. Zadov přinesl, ale i pozitiva a další zkušenosti a posuny. Další závod bude na Špičáku, kde jsem minulý rok udělal svůj nejlepší výsledek, tak snad se mi ho povede překonat. 


Díky moc všem za parádní víkend, taťkovi díky za natáčení. Uvidíme se na dalším závodě na Špičáku. A díky všem, co drží palce :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat