pondělí 21. července 2014

MTB Trilogy - Enduro

       Od středy 2.7.2014 do soboty 5.7.2014 se konal nejtěžší enduro závod na území České republiky, a to v lokalitě Broumovska se zázemím v Teplicích nad Metují. Tato lokalita je po získaných zkušenostech parádní, hodně technická a taky dost náročná. Byl to jeden z posledního závodu, který jsem si říkal, že bych rád zajel, když jsem ještě neměl kolo. Kvůli škole jsem před závodem moc nenajezdil a účast na Enduro Race Ještěd jsem odvolal z důvodu státnic, ale týden před Trilogy jsem se snažil ještě trošku rozjet a najel něco málo přes 100 km, ale doma na rovině, což je oproti místu, kde se konal závod pravý opak.

       Vše jsem jen tak tak dal do kupy a ve středu ráno jsem vyrazil směr Teplice nad Metují. Dopoledne jsem už byl na místě, ubytoval jsem se a čekal na kluky a jednu enduro riderku. Kolem jedné hodiny jsme všichni byli ready a vyrazili projet a zkusit RZ-ty v prologu. 




Prolog - 6 RZ / přes 1 hodinu na kole / 440 m nahoru / 12 km 

Transfer na prologu před 1. RZ-tou.
Při tréninku jsem zjistil, co bude následovat příští hodinu. Každá RZ- ta v prologu obsahovala nějakou technickou záludnost, ať už prudký sjezd nebo sjezd skalky a nebo kamenité koryto. Mým cílem v prologu bylo jet s rozvahou a nezničit hned první den kolo nebo sebe, rozhodně by se to do dalších dní, které byly o třistapadesátkrát těžší nevyplatilo. Nejvíce jsem se po tréninku obával koryta s mokrými kameny, protože jsem mokré kameny nesjel, ale v závodě to bylo zase jiný a koryto vyšlo, až na vycvaknutí z pedálů.

V prologu z toho bylo nakonec 9 místo.



1. ETAPA - 9 RZ / přes 9 hodin na kole / 3100 m nahoru / 76 km

První seznámení s tím, co jsem slyšel od kluků o náročnosti závodu. První etapa pro mě byla asi nejtěžší etapa závodu. Jelo se něco přes 70 km drsným terénem, kde bylo připraveno 9 RZ. Největší zážitek je hlavně z průjezdu starým vlakovým tunelem, který měl něco kolem 300 m. Říkali, že bude osvětlený, čekal jsem halogeny, ale bylo pouze 5 bludiček a dost trvalo než si oči zvykly. V první etapě byly dvě RZ-ty, které jsem moc neocenil a přišly mně úplně zbytečné a vedené trošku nesmyslně, ale každý měl stejné podmínky a rozhodl jenom skill v technice. Ostatní RZ - ty byly parádní a prověřily úplně všechno od fyzičky po skill v technice ve sjezdu. Po dojezdu jsem byl celkem vyřízený, ale nahoře mě držela naděje, že druhá etapa má sjízdnější transfery mezi RZ-tama.

V 1. etapě z toho bylo nakonec 11. místo.


2. ETAPA  - 11 RZ / přes 8 hodin na kole / 2300 m nahoru / 70 km

S Andy 2. etapa už za půlkou cestou na Hvězdu.
foto: Víťa Šolc ;-)
To nejlepší ze Sudet trošku odpočinková etapa, ale přesto dala místy zabrat. Výjezdy se jely rozhodně líp než v předchozí první etapě, asi si tělo po včerejší náloži už začalo trošku zvykat :-). V pár RZ - tách jsem bojoval s hlavou, která na rovných palbách dolu po kameny vydlážděných cestách brzdila, víc než bych potřeboval, prostě hlava je potvora a nad svoje možnosti by se nevyplatilo jet, pocit z těchto RZ jsem neměl nejlepší. Jenom škoda pár nefunkčních krabiček a slečny, která odešla, než všichni odjeli z jednoho startu RZ-ty. Z těchto RZ jsem měl lepší pocity, ale výsledky se bohužel nepočítaly, ale ve výsledcích by to znát asi nebylo. Po druhém dni to byla už celkem vydatná nálož a už jsem byl celkem vyřízený, ale čekala mě už jen jedna etapa, jenom jedna etapa a to mě drželo při životě. To, že to bude nejdelší etapa závodu, na to jsem vůbec nemyslel a nějak se tím neznepokojoval.  

V 2. etapě z toho bylo nakonec 14. místo.


3. ETAPA - 10 RZ / přes 10 hodin na kole / 2600 m nahoru / 83 km

Poslední etapa a poslední pila.
Ráno se mi už vůbec nechtělo vstávat, nohy a tělo více měně ztuhlý a přede mnou den, kdy jsem věděl, že budu minimálně 10 hodin na kole. Jak říká Jirka "šichta ve fabrice a k tomu menší přesčas.'' Jako každý ráno studená sprcha na probuzení mě dala trošku do kupy, každý den to fungovalo. V 9:00 opět start a jelo se. Po pár kilometrech se trošku nohy začaly rozjíždět a nebyly tak ztuhlý. Hned druhá RZ - ta, dala hodně zabrat, když se kolo zastavovalo o kameny a kořeny nebo pátá RZ-ta, kde předcházelo na začátku v mírnější podobě to samý jako v druhý, ale zakončený to bylo brutálnějším sjezdem, kde jsem se sotva držel kola a devátá, ta prověřila úplně vše od fyzičky až skill v prašným a ještě prudším sjezdu než v pátý RZ - tě. V poslední RZ - tě jsem to napálil a nechal tam úplně všechno, i když šlo ještě kousek víc, na kamenech to vyšlo a ztráta na nejlepší jezdce v poslední RZ - tě byla minimální. Když jsem dojel do cíle poslední RZ-ty, všechno ze mě opadlo. 

V 3. etapě z toho bylo nakonec 15. místo.


Po závodě jsem byl rád, že mě v průběhu závodu nezastihly žádné technické problémy, a taky žádný křeče a nic podobného. Ty stavy tranzu pod kopcem a v půlce kopce, kdy jen točím nohama sotva jedu, ty nepočítám.

Celkově po všech etapách a součtu časů všech RZ jsem skončil na 11. místě z 35 enduroriderů včetně tří enduroriderek - viz. celkové výsledky závodu.


Všechno kvůli tričku - Finisher :-D
Výsledku hodně vážím a závod mi ukázal spoustu nových věcí. Poznal jsem, co snesu, byly to 4 dny na kole, kde první den byl jen tak na zahřátí, ale ty další, to už bylo fakt něco, kdo nezažije, tak nepochopí. Celkem to bylo kolem 30 hodin na kole, přes 220 km a nastoupáno přes 8000 m. Získal jsem další zkušenosti, jak z těžkých sjezdů a technických pasáží, naučil jsem se s SPD pedály, který jsem si pořídil jeden týden před závodem. O dost jsem vylepšil statistiky, co do najetí kilometrů, tak do nastoupaných metrů. Byly to tři extrémní dny pořádnýho bikování po trailech, lesních cestách, ale občas i nějaký ten freeride, a na to se nedá zapomenout, a jestli jsem v první etapě trošku v sobě zapochyboval, už teď vím, že když to příští rok půjde, účast je jasná. Tenhle závod bolí, ale taky dává hodně zkušeností. 

Díky moc všem co se podíleli na organizaci závodu a za super zážitek bez Vás by to nešlo a připravili jste fakt skvělý čtyři dny. Taky díky za společnost Jirkovi, Lukášovi, Ondrovi, Andy a Kubovi. Na závěr bych rád pogratuloval Jirkovi a Andy za vítězství a taky všem co zvládli tenhle hodně náročný závod. 

Díky moc Ondra. 

Žádné komentáře:

Okomentovat