středa 4. června 2014

Enduro Race Kouty

Tento víkend se uskutečnil první závod z endurosérie v Koutech nad Desnou. Na závod jsem se těšil, protože jsem nebyl dlouho na kole a taky proto, že minulý rok jsem ho nemohl jet.

V sobotu probíhal trénink, kde jsem se snažil rozjezdit, protože jsem od posledního závodu v Sušici neseděl na kole. Začátek byl trošku slabší a strnulý, ale na konci se to začalo lepšit. 

První skupina startujících.
V neděli v 10:00 závod začal přes 15 km dlouhým transferem vzhůru, který jsem jel něco kolem hodiny a půl. Po kvalitním rozehřátí následovala nejsjezdovější první RZ-ta. Před startem jsem se v klidu připravil a mohl jsem vyrazit do první RZ-ty. Hned od začátku jsem nastoupil agresivně a chtěl se prát o lepší výsledky, ale na začátku se objevil problém, kdy se mi zasekl řetěz mezi kazetu a rám. Po opravě, nasazení řetězu, začal hon na čas a snažení o vymazání vzniklé ztráty. Chvilku trvalo než jsem se po nahození znovu rozjel a dostal se do správného rytmu, a tak to bylo chvilku křečovité a s chybami. Po stoupání v RZ-tě jsem se srovnal a chytnul rytmus zbytek první RZ-ty se už obešel bez komplikací. Škoda problému s řetězem, což mě nakonec stálo až 69. místo v první RZ-tě. 

Druhou RZ-tu jsem celkem znal, protože jsem si jí v tréninku 2x zkusil projet. Byla to nejdelší RZ-ta, ale asi nejhezčí, i když na ní bylo hodně šlapavých úseků. Na šlapavých úsecích jsem se snažil makat a nastupovat, co to šlo, snažil jsem se dojet závodníka, který startoval přede mnou, ale nakonec se mi to nepodařilo, ale předjeli jsme ještě předchozího. (možná měl nějaký problém nevím). Bez teleskopu to pěkně bolelo, ale furt jsem se snažil točit a makat. Zbytek RZ-ty v bikeparku jsem si užil i se závěrečnýma klopenkama. Na konec jsem v druhé RZ-tě udělal můj nejlepší výsledek 23. místo. 

Třetí RZ-ta byla nejkratší ze všech. Mokrý klopenky na začátku se mi podařilo jet pěkně v rytmu a bez chyb. Pak napříč přes sjezdovku do dalších klopenek, kde se to muselo pěkně poslat do příkopu pěkně do hloubky. Následoval nový parádní trail v korytě v hustým smrkovým lese, kde to chtělo hodně pozornosti a všichni tam určitě koukali s vytřeštěnýma očima, protože chyba by hodně bolela, moc pěkná část RZ-ty. Konec byl v podání 100 metrového spurtu po cestě. V této RZ-tě 27. místo.

Před poslední čtvrtou RZ-tou předcházel SUPER transfer. Transfer vedl kolmo nahoru a skoro nešlo ani tlačit kolo, lepší bylo hodit kolo na záda a mazat nahoru. 

V poslední RZ-tě jsem byl už celkem unavený, ruce měl pěkně vyklepaný a nohy bolely. Občas jsem se nachytal, že už nedávám tolik pozor a bylo to takový ''no control''. Snažil jsem se to uklidnit a srovnat, dal jsem tam víc klidu, nechtěl jsem si to pokazit v poslední RZ-tě. Na konci RZ-ty byl pěkně hnusný poslední výšlap, na který jsem už prostě neměl sílu jet a musel jsem z kola, snažil jsem se alespoň chvíli běžet, ale po chvilce byla z běhu už jen rychlá chůze do kopce. Po velkém stoupání jsem opět šel na kolo a snažil se ještě zamakat na posledních metrech. V posledním zrádném místě v podobě sjezdíku s kamenem a potokem jsem si dal pozor, i když jsem do něj šel už rozevlátý jak vlajka. Nakonec spurt do cíle o poslední vteřinky. Ve čtvrté RZ-tě jsem bral 41. flek.

Spokojenost a pohoda po závodě. 
Pocit ze závodu jsem měl dobrý, pár chyb v něm bylo, ale jinak super. Závod byl super, byl vyvážený a hodně moc mě bavil. Trošku škoda problému v první RZ-tě, mohl být lepší výsledek celkově ještě o pár míst. Dlouhý RZ-ty jsou super a prověří úplně všechno a všechny.

Celkově po sečtení časů jsem obsadil 34. místo přibližně ze 140 závodníků. Odkaz na výsledky zde. Enduro v Čr začíná nabírat na obrátkách a v Koutech jsme se o tom všichni přesvědčili. Více účastníků, narůstající konkurence, v předních líniích se odehrává boj o vteřinky a každá chyba bude stát místo. Tak na dalším závodě!!!   


Díky moc organizátorům za připravený závod a taky díky moc všem za pomoc a podporu Ondra.

Žádné komentáře:

Okomentovat