neděle 13. dubna 2014

Příprava na sezónu 2014

Trénování kratších sjezdů.
Podobný s větším klesáním na Enduru v Mostě.
Ještě, když jsem neměl kolo a nebylo vůbec jasný, jestli budu závodit v sezóně 2013, stejně jsem se tak trochu připravoval, a chtěl jsem tak být trošku ve formě a v kondici. Vůbec jsem nevěděl jak takový MTB Enduro závod bude pro mě náročný. Jak vysilující budou výjezdy a k tomu pak vyklepávající sjezdy (RZ-ty). Příprava před sezónou 2013 probíhala hlavně v posilovně, kde jsem se snažil získat nějakou tu fyzičku na rotopedu a shodit dolu pár kilo, 92 kg na 184 cm bylo prostě moc a to by fakt nešlo a kola by mě bylo líto. 

2013 ... 

Nyní po pár odjetých závodech mám už konečně větší představu o tom, co mě na závodech čeká, jaká je fyzická a technická náročnost. Například Rychlebské Falcon Ultimate Enduro prověřilo mojí fyzičku, kde výjezdy byly z těch náročnějších a délky RZ byly delší. Na Špičáku mě prověřila jak v technice tak i fyzicky kamenitá 4. RZ-ta. Takže ze čtyř Enduro závodů jsem se snažil vyhodnotit co jsem dělal špatně, na čem musím zapracovat, co musím zlepšit, na co si dát pozor při závodě, jaké technické prvky trénovat atd... 

Příprava na 014

Zimní přípravu jsem zahájil na začátku Listopadu, asi 3 týdny od posledního závodu. Oproti minulé přípravě na 2013, byla letošní příprava ve větší intenzitě. Hlavní prvek v přípravě oproti minulé bylo kolo namísto rotopedu. V posilovně jsem nezahálel a makal, občas dal bazén a běhání. Jelikož byla zima ne-zima dalo se pořád jezdit a tak bylo dost času na zlepšování. Měl jsem víc času než o prázdninách, kdy jsem pracoval a tak jsem se snažil trávit každou volnou chvíli na kole. Při tréninku na kole jsem se hlavně zaměřil na trénování kratších sjezdů, technických pasáží, projíždění zatáček atd... Jezdil jsem spíš vybrané, kratší úseky, ale po více opakováních. Tempo a intenzita byla pomalejší a soustředil jsem se víc na jednotlivé prvky a potom teprve zrychloval. Důležité bylo hlavně, že na kole můžu sedět, jezdit ať už to bylo cokoli kdekoli. Jezdit, jezdit, jezdit, zkoušet zkoušet a tak pořád dokola, abych kolo dostal víc pod kůži.    




Nyní jsem více v Praze, kde chodím do školy a také do práce. Dovezl jsem si do Prahy kolo a pomalu začínám objevovat, kde všude se dá trénovat a jezdit. Podmínky na trénink jsou tady fakt super, kopcovitý terén, delší sjezdy, mraky trailů, kořeny, kameny a nějaký ty skoky,no prostě fakt parádní podmínky na trénink Endura, na zdolávání sebe sama a posouvání vlastních hranic.



Příprava se blíží ke konci a to znamená, že nastává závodní období, kde se budu více soustředit už jen na ježdění, kompenzační a protahovací cvičení, než na velké posilování a tak podobně. Už 10.5.2014 se jede první závod a tak se uvidí, jestli bude letošní příprava znát. Už se těším na první závody a doufám, že se alespoň něco povede, určitě pro to udělám maximum. 



Všem přeji hodně štěstí, tak na závodech v sezóně 2014. 


Ondra Korel 13.4.2014 




Žádné komentáře:

Okomentovat