sobota 22. března 2014

Enduro serie 2013

Krátké psaní o mém začátku na kole v roce 2013

Jak píšu v záložce (O Mně) 20. 7. 2013 jsem si pořídil svoje první kolo a hned na to jsem vlétl do disciplíny Enduro nebo možná lepší MTB Enduro. Co je to za disciplínu? Viz (záložka: o seriálu) na stránkách www.enduroserie.cz

Hned 4.8.2013 na Zadově jsem jel svůj úplně první závod. Vůbec jsem nevěděl co mě čeká a jak náročný to bude v reálu, oproti videím, která jsem měl nakoukaná z internetu. Na živo jsem zkušenosti se sjezdy a tak podobně neměl, takže moje zkušenosti byli nulové. Jediné co jsem jezdil byl singletrek. Po tréninkovém dnu jsem měl na den závodu jasný cíl. Nijak nebláznit a hlavně dojet v pořádku do cíle a získat první závodní zkušenosti. V závodě jsem párkrát spadl, občas neprojel dobře zatáčku, ale žádný nebezpečný pád mě nepotkal. Po závodě jsem byl celkem vyřízený. Závod byl přesně to, co jsem čekal a na co se těšil, že si splním. V prvním závodě 59. místo. 


První část 1. RZ-ty (Photo: smetylbc)
Další závod 8. 9. 2013 na Špičáku se zázemím bikeparku, to bylo obtížností úplně někde jinde než na Zadově. Po tréninku jsem měl hlavně obavy z první části první RZ-ty, kde jsem v závodě udělal kotrmelec a čtvrté RZ-ty, která vedla přímo parkem, ostatní RZ-ty byly v pohodě a celkem na klid. V závodě jsem se snažil zapracovat na odstranění chyb, které jsem dělal v předchozím závodě a dosáhnout tak lepšího výsledku. Podařilo se, výsledek jsem zlepšil oproti Zadovu o 20 míst. 



Nakonec z toho bylo 39. místo a nevím jestli to byla náhoda nebo ne, ale moje startovní číslo bylo 39.


Před posledním závodem ze série jsem si zajel ještě Falcon Ultimate Enduro. Tento závod mě dal asi nejvíc zabrat fyzicky, hlavně výjezdy byly náročné a braly hodně sil. V RZ-tách to bylo dost o štěstí na vybrání nejlepší stopy. Přišlo zase pár pádů, jezdeckých chyb ale nic velkého a nebezpečného. Pro mě asi nejnáročnější závod, RZ-ty okolo 10 minut a náročné výjezdy. Závod jsem dokončil na 55. místě z přibližně 150 závodníků.


Falcon ultimate Enduro - po závodě 
Poslední závod úvodní sezóny se jel v Mostě. Před i po tréninku jsem pomýšlel na to, že bych zde mohl urvat nejlepší výsledek. Bohužel se tak nestalo, hned v první RZ-tě jsem se nepříjemně vysekal, čímž jsem ztratil dost času. Na nejlepší výsledek jsem mohl hned zapomenout, ale zatnul jsem zuby a závod jsem dojel, potřeboval jsem nějaké body do celkového hodnocení, takže nedojetí závodu nepřipadalo v úvahu. Nakonec první padesátka 47. místo a body do celkového hodnocení.

Celkově jsem v mojí premiérový sezóně skončil na 35. místě v enduroserii. Závody byly super a náročnost byla zvládnutelná i pro mě, tím bych rád poděkoval organizátorům a taky poděkovat mým rodičům, kteří mi pomáhali na prvních závodech.


Příprava na sezónu je už dávno v plném proudu, doufám že to bude znát a já se tak poperu o lepší umístění. Těším se na novou sezónu a všem přeji spoustu úspěchů. 



více fotek ze závodů na mojí stránce: Ondrej Korel (FB page)


Díky moc Ondra Korel 22.3.2014 

Žádné komentáře:

Okomentovat